Водопостачання та водовідведення: Хто за що відповідає та куди звертатися у разі аварії?

Чимало питань у хмельничан виникає у тих випадках, коли у будинку стається аварійна ситуація на мережах водопостачання чи водовідведення. Часто, помітивши її, мешканці будинку телефонують на аварійно-диспетчерську службу МКП “Хмельницькводоканал”. Однак, не всім відомо, у чиїй компетенції проведення подібних ремонтних робіт. У цьому матеріалі ми розповімо про те, хто відповідає за обслуговування систем, що таке зовнішньо- та внутрішньобудинкові системи та куди необхідно звертатися відповідно до ситуації.

У чому різниця між зовнішніми та внутрішніми системами?

Внутрішньобудинкові мережі — мережі, які знаходяться в межах будинку до місця виходу із житлового будинку (стіни), де вони переходять у зовнішні мережі — це ті мережі, які знаходяться поза межами житлового будинку включно до місця входу (стіни) у житловий будинок.

Хто чим займається?

Відповідно до поділу мереж на зовнішні та внутрішні, розмежовується і відповідальність за їх обслуговування. І тут варто звернутися до Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, статею 13 якого визначено, як, залежно від функціонального призначення, поділяються житлово-комунальні послуги.

Крім цього, Типовим договором про надання послуги з управління багатоквартирним будинком, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 5 вересня 2018 р. № 712, визначено, що послуга з управління багатоквартирним будинком включає у себе обслуговування внутрішньобудинкових систем. Таким чином, обслуговування внутрішньобудинкових мереж водопостачання та водовідведення здійснюється балансоутримувачем відповідного багатоквартирного будинку, яким може бути:

 — управляюча муніципальна компанія (УМК);

 — житлово-експлуатаційне об’єднання (ЖЕО);

 — об’єднання співвласників багатоквартирних будинків (ОСББ);

 — інша керуюча компанія, установа, об’єднання, до компетенції якої належить управління багатоквартирним будинком.

Відповідно, зовнішні мережі водопостачання та водовідведення обслуговує МКП “Хмельницькводоканал” як підприємство, що надає послуги з централізованого постачання холодної води та водовідведення. Винятком можуть бути роботи, які виконуються по договору з організацією, що обслуговує будинок.

Куди звертатися у разі необхідності?

Якщо аварійна ситуація сталася на мережах усередині багатоквартирного житлового будинку, то варто звернутися до організації, яка займається обслуговуванням даного житлового будинку. Перелік організацій та контактних номерів можна знайти за посиланням (рішення виконавчого комітету Хмельницької міської ради від 23.05.2018 року № 385 «Про призначення управителів багатоквартирних будинків у місті Хмельницькому»).

Якщо ж усередині будинку усе гаразд, а проблема з постачанням послуги існує, в такому випадку варто звернутися до аварійно-диспетчерської служби МКП “Хмельницькводоканал” за номерами телефонів: 78-75-10 або 1567.

 

 

Читайте також:

У червні в Хмельницькому квартплата зросте до 4-5 гривень за 1 кв.метр

Холодна вода у Хмельницькому знову здорожчала

 

Джерело: ХМР

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *