Розмитнення євроблях: що змінює новий закон

Автор: Яніна Ткачук

Верховна Рада проголосувала за законопроект, що передбачає зменшення вартості розмитнення в Україні автомобілів на європейській реєстрації. Також він містить низку інших змін, зазначають журналісти 24tv.ua.

Цей закон запроваджує нову модель оподаткування акцизним податком легкових моторних транспортних засобів. Замість оподаткування одиниці об’єму двигуна транспортного засобу – оподаткування одиниці легкового транспортного засобу.

Нові ставки

Ухвалений закон змінює базові ставки акцизного податку в євро за 1 штуку транспортного засобу:

— з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів до 3000 куб. сантиметрів – 50;
— з двигуном внутрішнього згоряння з іскровим запалюванням та кривошипно-шатунним механізмом з об’ємом циліндрів понад 3000 куб. сантиметрів – 100;
— з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів до 3500 куб. сантиметрівм – 75;
— з двигуном внутрішнього згоряння із запалюванням від стиснення (дизелем або напівдизелем) з об’ємом циліндрів понад 3500 куб. сантиметрів – 150.

До цих базових ставок застосовуються коефіцієнти. Сам розмір акцизного податку, який підлягатиме сплаті, буде дорівнювати базовій ставці, помноженій на коефіцієнт двигуна та вік машини.

Як рахувати ставку податку

Розмір ставки акцизного податку для відповідного транспортного засобу визначається за формулою:

Ставка = Ставка базова х К двигун х К вік,

де:

К двигун — коефіцієнт, що визначається діленням об’єму циліндрів двигуна внутрішнього згоряння відповідного транспортного засобу в куб. см на 1000 куб. см;

К вік — коефіцієнт, що дорівнює кількості повних календарних років з року, наступного за роком виробництва відповідного транспортного засобу, до року визначення ставки податку (для нових транспортних засобів та транспортних засобів, що використовувалися до одного повного календарного року, коефіцієнт дорівнює 1, а для транспортних засобів, що використовувалися п’ятнадцять і більше років, коефіцієнт дорівнює 15).

Ставка для електричних легкових транспортних засобів, оснащених виключно електричними двигунами (одним чи декількома): 1 євро за 1 кВт ємності електричного акумулятора (сьогодні – 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).

Ставка для гібридних легкових транспортних засобів: 100 євро за 1 одиницю (сьогодні – 109,129 євро за одиницю транспортного засобу).

 

 

Що скасовують

Закон скасовує:

оподаткування акцизним податком кузовів для легкових транспортних засобів (сьогодні ставка для нових кузовів складає 218 євро за одиницю та 872 євро для кузовів, що використовувалися);
тимчасово встановлені (до 31 грудня 2018 року) особливості оподаткування акцизним податком легкових транспортних засобів, вироблених після 1 січня 2010 року.

Пільги для швидких

У 2 читанні до закону внесли ще одну поблажку: встановлення термінів щодо пільгового розмитнення автомобілів, які були ввезені в Україну. Закон пропонує надати пільговий коефіцієнт 0,5 для автомобілів, які будуть розмитнені впродовж 90 днів після вступу закону у силу. Якщо розмитнення упродовж півроку – «пільга» буде 25%.

Коли закон діятиме

Чинності цей документ набуде з дня, наступного за днем його опублікування, але не раніше набрання чинності Законом України «Про внесення змін до Митного кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо ввезення транспортних засобів на митну територію України», який системно з ним пов’язаний.

Однак, вже сьогодні активісти-«євробляхарі» пропонують звернутися до Президента України щодо накладання вето на цей документ, бо він «поставив нас на коліна» та «забирає останні гроші з власників авто на євро номерах».

 

Що передбачає закон про «євробляхи»: дивіться відео

 

 

Читайте також:

Рада ухвалила закон про «євробляхи»

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *