Закон про оподаткування «4-ої посилки»: Найбільші поштово-логістичні компанії звернулись до Президента

14 грудня представники компаній експрес-перевізників та поштових операторів, спільно з Українською асоціацією директ-маркетингу, підписали Звернення до Президента України з проханням ветувати Закон «про внесення змін до Податкового Кодексу…» в частині, що стосується обкладання митом кожної четвертої посилки за місяць (реєстраційний № 6776-д від 14.11.2017, підпункт 196.1.17.).

«Поправка була ухвалена без надання економічного обґрунтування та без належного попереднього обговорення з профільними відомствами, операторами доставки і громадськістю. Це нововведення спонукатиме розширення різноманітних тіньових моделей доставки товарів на «третіх» осіб та використання неофіційних каналів. Як результат, — ця законодавча ініціатива не створить додаткових надходжень до бюджету, однак призведе до розвитку нелегальних способів доставки», — зазначив виконувач обов’язків генерального директора ПАТ «Укрпошта» Ігор Смілянський.

«Україна декларує євроінтеграційний курс, але конкретно в цьому випадку ми йдемо до Європи через чужі сценарії. Буквально нещодавно у нашого північного сусіда з’явилися нові правила гри для отримувачів міжнародних відправлень та експрес-перевізників товарів. Тепер вони мають подавати ІПН та лінки на придбані товари. Після цього тисячі посилок застрягли на митних складах перевізників, а вони разом з інтернет-магазинами понесли величезні збитки. Це навряд чи те, чого всі ми хочемо для України», —  підкреслила Інна Хомич, директор з правових питань «Нова Пошта-Центр».

Звернення підписали представники від ПАТ «Укрпошта», ТОВ «Нова пошта», ТОВ «Міст Груп», ТОВ «Делівері», ТОВ «Ін Тайм», ТОВ «ТММ Експрес», ТОВ «Міжнародний Експрес» та Української асоціації директ-маркетингу. До документу планують приєднатися і інші учасники ринку.

 

 

Президенту України
Порошенку П.О.

 

Вельмишановний Петре Олексійовичу!

7 грудня 2017 року Верховна Рада України ухвалила Проект Закону України про внесення змін до Податкового кодексу України щодо забезпечення збалансованості бюджетних надходжень у 2018 році (реєстраційний № 6776-д від 14.11.2017).

Одним із нововведень прийнятого законодавчого акту є обмеження кількості міжнародних поштових та/або міжнародних експрес-відправлень, які ввозяться на адресу одного одержувача (фізичної особи) протягом місяця без сплати ПДВ, а саме: підпункт 196.1.17 пункту 196.1 статті 196 Податкового кодексу України викладено в такій редакції:

«196.1.17. ввезення на митну територію України товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро у несупроводжуваному багажі;
ввезення на митну територію України товарів, сумарна митна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, на адресу одного одержувача (юридичної особи) в одній депеші у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника у міжнародних експрес-відправленнях;
ввезення на митну територію України на адресу одного одержувача (фізичної особи) у перших трьох міжнародних поштових та/або міжнародних експрес-відправленнях протягом одного календарного місяця товарів, сумарна фактурна вартість яких не перевищує еквівалент 150 євро, в одній депеші у міжнародних поштових відправленнях або в одному вантажі експрес-перевізника у міжнародних експрес-відправленнях;» .

Аналізуючи цей закон слід відмітити, що:
1) Зазначені зміни з’явились тільки в редакції закону до другого читання, що є порушенням статті 116 Регламенту Верховної Ради України, відповідно до якої пропозиції та поправки до законопроекту, який готується до другого читання, можуть вноситися лише до того тексту законопроекту (статей, їх частин, пунктів, речень), який прийнятий Верховною Радою за основу. Ця поправка була ухвалена без надання економічного обґрунтування та без належного попереднього обговорення з профільними відомствами, операторами доставки та громадськістю.

Ці положення суперечать нормам статей 234 та 374 Митного кодексу України, тому реалізація їх без внесення змін в Митного кодексу України неможлива.
2) Реалізація цього положення можлива тільки у випадку створення при ДФС України інформаційної системи, яка дозволить ідентифікувати кожного одержувача та надасть інформацію про кількість отриманих відправлень. Витрати на створення/утримання системи та забезпечення внесення в неї даних всіма операторами доставки будуть непомірно високими і вимагають від державних органів значних інвестицій на її утримання. Ефективне адміністрування цієї системи на сьогоднішній день під великим питанням.

3) Для виконання нових умов потрібно буде значно збільшити штат митних органів, що призведе до суттєвих витрат держави та йде всупереч ухваленій раніше Постанові Кабінету Міністрів України №710 від 11.10.2016 про Заходи щодо ефективного та раціонального використання державних коштів, передбачених на утримання органами державної влади підприємств, установ та організацій, які використовують кошти державного бюджету. Також буде збільшене навантаження на компанії поштової та експрес-доставки та змусить їх збільшити кількість власного персоналу.

4) Це нововведення для уникнення оподаткування спонукатиме розширення різноманітних тіньових моделей доставки товарів на «третіх» осіб та використання неофіційних каналів, як результат ця законодавча ініціатива не створить додаткових надходжень до бюджету, однак призведе до розвитку нелегальних способів доставки.

5) Такі зміни в пересиланні міжнародних відправлень суттєво зашкодять іміджу України на міжнародній арені та іміджу влади серед населення України, тому що на сьогодні вільна транскордонна інтернет-торгівля є активним світовим трендом і набирає величезної популярності серед українців, даючи змогу купувати більш якісні та доступні за ціною товари.

Такі адміністративні обмеження значно погіршать інвестиційну привабливість країни та відлякуватимуть міжнародних партнерів від проектів в Україні.

6) Запропоновані зміни ідуть всупереч передовій практиці більшості країн світу, які для забезпечення економічної вигоди встановлюють досить високий безмитний ліміт та запроваджують спрощене митне оформлення поштових та експрес-відправлень саме для уникнення додаткового непомірного навантаження на бюджет країни.

Саме з цієї причини Міжнародна торгова палата (ІСС) у 2015 році рекомендувала країнам встановити глобальний мінімальний рівень безмитного ввозу товарів у поштових відправленнях у 200 дол. США та передбачити мінімально можливі процеси митного оформлення поштових та експрес-відправлень.
Враховуючи ті факти, що на сьогодні більшість відправлень є недорогими (до 10 дол. США), а Україна інфраструктурно не готова запровадити такі заходи адміністрування, вважаємо за доцільне просити Вас накласти вето на цей закон та повернути його на доопрацювання в профільний Комітет Верховної Ради України.

У іншому випадку, набрання чинності цим Законом унеможливлює роботу компаній експрес-перевізників та поштових операторів.

 

 

Читайте також:

Смілянський: Нові обмеження на посилки будуть неефективними для держави й Укрпошти

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *