Податок на землю та нерухоме майно: досі не отримали платіжку? Йдіть до податкової!

Щорічно українці повинні платити за «розкішно зайві» квадратні метри житлової площі. «Зайвою», наразі, вважається площа понад 60 квадратних метрів для квартир і 120 квадратів — для будинків.

Платити доведеться за наступне житлове майно:

  • Житловий будинок
  • Прибудова до будинку
  • Квартира
  • Кімната в комуналці
  • Будинок на дачі

Розмір податку визначають міські ради, а самі кошти йдуть до бюджету міста. Відлік терміну для сплати податку розпочинається 1 липня та триває 60 днів.

У 2017-му році українцям доведеться заплатити податок за минулий, 2016 рік. Тому заробітна плата, виходячи з якої і визначається розмір податку на нерухоме майно, буде враховуватися станом на початок минулого року. На той час її розмір в Україні становив 1378 гривень.

Для Хмельницького ставка податку — 1% від розміру мінімальної заробтіної плати станом на 01.01.2016 року, тобто кожний «зайвий» метр Вам обійдеться у 13,78 грн.

Для прикладу, якщо Ви одноосібний власник квартири площею 100 квадратних метрів, доведеться заплатити 551,2 гривні податку (40 кв.метрів понад дозволені 60 квадратів * 13,78 грн.). А якщо рівнозначних власників у цієї квартири (100 кв.м.) двоє — то на кожного припадає по 50 кв.м. Тобто у такому випадку у безпосередньо в Вашій власності немає «зайвих» метрів і податок на нерухоме майно Вам платити не доведеться.

Крім того, слід врахувати, якщо загальна площа квартири (або декількох квартир) — від 300 квадратних метрів, або площа будинку від 500 квадратних метрів, додатково доведеться заплатити «податок на розкіш» — ще по 25 000 гривень за кожен із зазначених об’єктів.

Окрім цього, відповідно до закону, найбільше доведеться заплатити за квартиру, яку власники здають в оренду. В такому випадку «зайвим» вважається кожен квадратний метр. Тобто, за квартиру площею 100 квадратів, яка здається в оренду, доведеться в 2017 році заплатити не розраховані нами раніше 551,2 гривні, а  всі 1378 гривень (100 кв.метрів * 13,78 грн.).

Платіжки (повідомлення-рішення) від податкової інспекції щодо нарахування податку на нерухоме майно (житлове та нежитлове) та/чи земельну ділянку повинні були надійти українцям до першого липня цього року. Однак не все так просто. Багато українців, у власності яких є «розкішне» нерухоме майно (квартири понад 60 кв.м., будинки понад 120 кв.м., гаражі тощо) та земельні ділянки, ці платіжки так і не отримали. Але неотримання повідомлення-рішення зовсім не означає, що Вам пощастило і Ви не повинні заплатити податок. Вам просто потім, з 29 серпня, нарахують не лише сам податок, але і штраф, а з часом і пеню: 

  • якщо платіжку прострочити на місяць (30 календарних днів понад встановлені 60 днів для здійснення оплати податку), доведеться заплатити штраф у розмірі 10% від суми нарахованого податку, за другий місяць — 20%.
  • крім штрафу, за прострочення нараховується пеня — 0,05% від загальної суми за кожен день прострочення.

Крім того, за несплату податків передбачена кримінальна відповідальність (ст. 212 ККУ). Відповідно до цієї статті, максимальна сума штрафу — 8500 гривень.

Саме тому, якщо Ви порахували, що відповідно до переліку та метражу Вашої власності Вам повинно було надійти повідомлення на сплату податків, обов’язково зверніться до Державної податкової інспекції у Вашому місті!

У Хмельницькому Державна податкова інспекція знаходиться за адресою: вул. Героїв Майдану, буд. 12.

Безпосередньо нарахуванням податків на нерухоме (житлове та нежитлове) майно та земельного податку для фізичних осіб займаються податкові інспектори у 205 та 212 кабінетах, що на другому поверсі.

Щоб визначити у який саме кабінет з цих двох слід звернутись саме Вам — зверніть увагу на розміщену на дверях інформацію. Інспектори розподілені відповідно до першої літери Вашого прізвища. Тобто, якщо Ваше прізвище Миколаєнко — значить Вам слід звернутись у той кабінет та до того податкового інспектора, у переліку літер якого стоїть літера М. Досить зручним є те, що в інформаціному листі вказано повні дані  інспектора (П.І.Б.) і Вам не потрібно буде вигадувати як правильно до нього чи до неї звернутись.

Звісно Вам потрібно буде взяти з собою документи, які підтверджують як Вашу особистіть так і те, що саме Ви є власником майна чи земельної ділянки: Ваш паспорт, ідентифікаційний код та свідоцтва на право власності на нерухоме майно й акт на земельну ділянку. Оскільки копії документів, які підтверджують Вашу власність Вам потрібно буде залишити у податкового інспектора, то подбайте і про те, щоб у Вас були копії цих документів. Але у будь якому випадку, ксерокс усіх необхідних документів Ви зможете зробити на першому поверсі у будівлі ДПІ.

Після того, як податковий інспектор опрацює Ваші документи та оформить Вам повідомлення-рішення про сплату податків, Ви можете оплатити їх у відділенні будь-якої банківської установи чи на пошті.

Якщо Ви обрали пошту як установу для здійснення оплати подаків, то Вам варто подбати про надання оператору копії (а не оригіналу) повідомлення-рішення. Оскільки цей документ залишиться на зберіганні у поштовому архіві й у разі виникнення якоїсь спірної ситуації з ДПІ Вам не буде чим довести, що саме цю суму Вам було нараховано податковим інспектором.

1 thought on “Податок на землю та нерухоме майно: досі не отримали платіжку? Йдіть до податкової!”

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *