За три місяці 2017-го Укрпошта «напрацювала» колосальні збитки

2016 рік

Хоча за 2016 рік Укрпошта, в якості українського державного підприємства поштового зв’язку, і зуміла збільшити ріст чистого доходу від реалізації послуг на 15% до 4,5 млрд грн., внаслідок зростання витрат від переоцінки майна в рамках корпоратизації (уцінка і додаткова амортизація) у сумі 228,1 млн грн та разового списання вимог до визнаних неплатоспроможними «Златобанк» та «Дельта Банк» у сумі 66 млн грн підприємство отримало збиток у розмірі 188,0 млн грн. Про це повідомляє прес-служба ПАТ «Укрпошта».

Підприємство звітує про позитивну динаміку у попередньому році по усіх видах доходів: зокрема, вагомого рівня збільшення доходів від надання послуг:

  • з пересилання дрібних пакетів становило 43,5%,
  • від періодичних видань – 45%,
  • від платежів – 23,6%,
  • від пересилання посилок – 21,4%.

Середня заробітна плата на підприємстві є досить низькою проти середнього рівня по Україні (дані Держстату за 2016 рік — середньомісячна заробітна плати за видами економічної діяльності у розрахунку на 1 штатного працівника 5183 грн.) та складає 2728 грн., проти 2015 року зарплата поштового працівника зросла на 30%. Відповідно ж до зазначеного середнього рівня по країні, заробітна плата працівників Укрпошти у 1,9 рази нижча.

В.о. генерального директора ПАТ «Укрпошта» Ігор Смілянський зазначає:
«Персонал будь-якої компанії – один з найважливіших активів. У 2016 році ми не проводили скорочень і зараз робимо усе, щоб збільшити доходи наших співробітників. При цьому ми зацікавлені в оновлені на усіх рівнях – в Укрпошті повинні працювати люди, націлені на результат. Якість сервісу повинна зростати. На сьогодні за результатами відкритих відборів було змінено 44% регіональних директорів. До нас приєдналися професійні кадри як з логістичного, так і з фінансового сектору. Ми розраховуємо на їх досвід і націлені на стрімке зростання по всіх основних видах послуг»

В цілому за 2016 рік УДППЗ «Укрпошта» виплатила державі в якості податків 1,2 млрд грн.

 

1 квартал 2017 року

І за підсумками роботи у 1 кварталі 2017-го року ПАТ «Укрпошта» не досягла збалансування доходів і витрат та в результаті збиток компанії склав 238 млн грн. Основними причинами збитковості називають зростання:

  1. витрат на оплату праці з нарахуваннями на 249 млн грн.,
  2. амортизації на 65,7 млн грн.

Хоча і в першому кварталі 2017 року компанія продовжує демонструвати позитивну динаміку росту доходів, зростання чистих доходів до 1,077 млрд грн. було недостатнім та не дозволило покрити понесені компанією витрати.

Найшвидшими темпами зростають відправлення дрібних пакетів (+37,8%), посилок (+27,8%) та роздрібна торгівля (+19,5%).

В першому кварталі 2017 року заробітна плата зросла на 21,2% до 3307,5 грн. При цьому слід відзначити, що 82% від фонду заробітної плати – це витрати на виробничий персонал (листоноші, оператори та начальники відділень поштового зв’язку).

З приводу збитків за три місяці 2017 року в.о. генерального директора ПАТ «Укрпошта» Ігор Смілянський наголошує:

«На жаль, складний механізм перегляду регульованих тарифів не дозволив своєчасно впровадити необхідні зміни. В результаті законодавчого зростання мінімальної заробітної плати, яка в нашій структурі собівартості складає близько 70%, значна частина послуг в першому кварталі надавалась нижче собівартості, що є неприпустимим для майбутнього компанії. Укрпошта повинна заробляти на конкурентному ринку і тим самим приносити користь державі. Зокрема, збитки від розповсюдження періодичних видань тільки за останні 3 роки склали майже 500 млн грн. Це ті кошти, які могли піти на новий транспорт, ремонт у відділеннях та покращення якості послуг. Саме тому ми зараз відмовляємось від такої практики – послуги нижче собівартості надаватися не будуть»

Покривати збиток 1 кварталу Укрпошта планує за рахунок подальшого зростання доходів. Для цього компанія розвиває продуктовий портфель:

  • перезапустила послугу експрес доставки,
  • активізувала роботу з корпоративними клієнтами в сегменті електронної торгівлі,
  • запустила нові фінансові продукти (перекази між картками та оплата послуг онлайн),
  • збільшила ефективність роздрібної торгівлі.

Крім того, розпочато оновлення автопарку, закупівля комп’ютерів, проводиться автоматизація відділень, перебудова процесів та скорочення строків пересилання відправлень.

Наразі економія на закупівлях у 2016 році склала 44 млн грн, а у 1 кварталі 2017-го – ще більше 20 млн грн.

«Укрпошта зосередилася на розвитку фінансових послуг та посилках. У першому кварталі кількість платежів збільшується, обсяг відправлень посилок росте, вдосконалюємо роботу міжнародних напрямків доставки. Ми не проводили і не проводимо масових скорочень працівників, та, на відміну від банківського сектора, не закриваємо відділення, яких у нас більше 11,5 тис. І ми розраховуємо, що народні депутати підтримають наш законопроект про розширення фінансових послуг, що дасть можливість робити це й надалі, забезпечуючи сталий розвиток компанії згідно з ухваленою стратегією розвитку на 2017-2021 роки», – підкреслив очільник компанії.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *