Сергій Пенюшкевич: Про освіту та позитив у фінансовій децентралізації

На початку березня 2017 року Кабінет Міністрів України своєю постановою ухвалив нову формулу розподілу освітньої субвенції та змінив механізм її надання.

Так, на сьогодні Міністерство освіти та науки України розподіляє освітню субвенцію між місцевими бюджетами, керуючись фінансовим нормативом бюджетної забезпеченості одного учня та кількістю учнів і вихованців загальноосвітніх шкіл-інтернатів, гімназій-інтернатів, ліцеїв-інтернатів, колегіумів-інтернатів тощо з урахуванням коефіцієнтів приведення (1,625), вирівнювання (1,78767925) та коефіцієнта зміни видатків на оплату праці з нарахуваннями педагогічних працівників

З приводу реальної доскональності та об’єктивності нової формули щодо визначення необхідної суми державної освітньої субвенції, проекту бюджету на 2018 рік журналіст «Будь у курсі — Портал новин» поспілкувався з Директором департаменту фінансів Хмельницької ОДА Сергієм Адамовичем Пенюшкевичом.

У ході розмови пан Сергій дійсно відмітив, що формула визначення розміру освітньої субвенції у 2017 роцу є більш допрацьованою та враховує саме ті чинники, які повинні сприяти ефективному використанню коштів в освітній галузі: розрахунок ведеться з урахуванням і кількості навчальних класів, і їх заповненості, рівня заробітної плати викладачів. Наразі, конструктивних пропозицій щодо подальшого вдосконалення формули розрахунку немає.

Освітня субвенція, яка розподілена на Хмельницьку область, передбачає надання якісних, змістовних, конкуретних освітніх послуг дітям та юнацтву Хмельниччини. У випадку утримання школи, в якій навчається надто мала кількість учнів — то виділені кошти переважно витрачаються на оплату комунальних послуг та зробітну плату, однак, як показує практика, рівень освітних знань, наданих учням, є дуже низьким та не конкурентноздатним. На сьогодні освітня субвенція в певній мірі враховує і ці особливості.

Найближчими днями народні депутати України розглядатимуть у першому читання проект державного бюджету України на 2018 рік. Щодо показників на наступний рік, то пан Сергій відзначає позитивну динаміку у фінансовій децентралізації, внаслідок якої збільшується фінансовий ресурс у місцевих громад. Саме завдяки цьому, влада на місцях матиме змогу вирішувати ті завдання та проблемні питання, які ставлять перед нею жителі регіону.

Деталі розмови з Директором департаменту фінансів Хмельницької ОДА Сергієм Адамовичем Пенюшкевичом дивіться на відео:

 

 

Довідково:

Щорічно з метою фінансового забезпечення реалізації делегованих органам місцевого самоврядування повноважень у сфері освіти їм надається державна освітня субвенція. Ця субвенція може надаватись обласним і районним бюджетам, міським бюджетам та бюджетам об’єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад.

Кошти освітньої субвенції спрямовується на фінансування певних типів навчальних закладів, до яких відносяться:

  • загальноосвітні навчальні заклади усіх ступенів;
  • шкільні відділення навчально-виховних комплексів «дошкільний навчальний заклад – загальноосвітній навчальний заклад», «загальноосвітній навчальний заклад – дошкільний навчальний заклад»;
  • спеціалізовані школи (школи-інтернати),;
  • вечірні (змінні) школи;
  • загальноосвітні навчальні заклади для громадян, які потребують соціальної допомоги та реабілітації: загальноосвітні школи-інтернати, загальноосвітні санаторні школи-інтернати; спеціальні загальноосвітні школи-інтернати; загальноосвітні навчальні заклади для дітей сиріт і дітей, позбавлених батьківського піклування, дитячі будинки (крім дитячих будинків сімейного типу та прийомних сімей);
  • спеціальні загальноосвітні навчальні заклади для дітей, які потребують корекції фізичного та/або розумового розвитку, навчально-реабілітаційні центри.

Освітня субвенція спрямовуються на оплату поточних видатків навчальних закладів.

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *