ID-картка: все, що треба про неї знати

ID-картка — це документ, що замінює собою паперовий паспорт. Її метою є своєрідне полегшення «спілкування» особи з державними органами, оскільки власники ID-картки не потребують всілякіх інших довідок для отримання послуг.

Паспорт громадянина України є документом, що посвідчує особу та підтверджує громадянство України.

Особливості оформлення ID-картки:

  • Подання документів на оформлення паспорта громадянина України відбувається особисто заявником (особою, що досягла 14 років);
  • Оформлення паспорта громадянина України вперше можливе, виключно, за місцем проживання особи;
  • Паспорт громадянина України, що оформляється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення на його отримання;
  • За згодою особи можуть вноситись відбитки пальців рук до безконтактного електронного носія, що міститься у паспорті;
  • Особи, які не досягли 18 років, отримують паспорт строком дії на 4 роки, після чого необхідно отримувати паспорт громадянина України повторно.

Візуально ID-картка –  це пластиковий документ розміром 8,56 см на 5,4 см, де про особу міститься як візуальна інформація, так і дані, які можна прочитати лише на електронному носії.

Візуально на самій картці можна буде побачити:

  • Назву держави;
  • Назву документа;
  • Прізвище та ім′я українською мовою та латинською транслітерацією, по батькові – лише українською. Причому написання латинкою ви можете проконтролювати і узгодити його із уже наявними документами. Наприклад, з  посвідченням водія;
  • Стать: чоловічу/жіночу;
  • Громадянство;
  • Дату народження;
  • Унікальний номер запису в Єдиному державному демографічному реєстрі;
  • Номер самого документа;
  • Дату видачі та закінчення строку його дії;
  • Найменування та код установи, що його видала;
  • Номер платника податків (ідентифікаційний код);
  • Місце народження;
  • Оцифроване зображення обличчя;
  • Оцифрований підпис особи.

На електронний носій ID-картки буде внесено все те саме, що й візуально можна побачити на картці, проте додаватиметься ще й змінна інформація.

Відповідно до законодавства України кожен громадянин України, який досяг 14-річного віку, зобов’язаний отримати паспорт громадянина України. Паспорт оформляється особам, які не досягли 18-річного віку — на 4 роки, а особам, які досягли 18-річного віку — на кожні 10 років.

Прийняття документів на оформлення (у тому числі замість втраченого або викраденого), обмін та видача паспорта здійснюються: особі, яка досягла 14-річного віку — на підставі особистого звернення до центрів «Паспортний сервіс».

Сервісна послуга з питань оформлення паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі ID-картки виконується у такі терміни:

  1. не пізніше ніж 20 робочих днів;
  2. не пізніше ніж 10 робочих днів.

Паспорт (ID-картка), який оформлюється вперше, видається не пізніше ніж через 20 робочих днів з дня оформлення заяви-анкети для його отримання.

Оформлення ID-картки вперше:

Перелік необхідних документів

1) свідоцтво про народження (у разі оформлення особі, яка досягла 14- річного віку);

2) паспорт одного із батьків для осіб у яких не було раніше оформлено паспорта громадянина України зразка 1994 року;

3) паспорт, що підлягає обміну;

4) довідку органу реєстрації встановленого зразка (крім випадків, коли здійснюється обмін паспорта зразка 1994 року);

5) документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну (крім закінчення строку дії та досягнення 25-, 45-річного віку);

6) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);

7) посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);

8) довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);

9) у разі, якщо на момент народження дитини хоча б один з її батьків не був громадянином України, разом з основним переліком документів необхідно надати Довідку про реєстрацію особи (дитини) громадянином України;

10) документи, що підтверджують сплату адміністративного збору

11) документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації (за наявності таких документів):

— свідоцтва про народження дітей;

— свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу

— свідоцтво про зміну імені

— довідку про присвоєння РНОКПП або повідомлення про відмову від його прийняття;

Оформлення ID паспорта замість вклейки фото в паспорт громадянина України зразка 1994р при досягненні 25 та 45 років:

Перелік необхідних документів:

  1. Паспорт громадянина України зразка 1994р;
  2. Довідку про присвоєння РНОКПП(ІПН) або повідомлення про відмову від його прийняття;
  3. Довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи (для внутрішньо переміщених осіб);
  4. Посвідчення про взяття на облік бездомних осіб (для бездомних осіб);
  5. Якщо окрім зміни фото Вам необхідно змінити ще й ПІБ, то документи, що підтверджують таку зміну(свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу,свідоцтво про зміну імені)

Обмін паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі ID-картки:

Перелік необхідних документів

1) паспорт у формі ID-картки, що підлягає обміну;

2) документи, що підтверджують обставини, у зв’язку з якими паспорт підлягає обміну;

3) документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):

  • про місце проживання — довідку органу реєстрації встановленого зразка (крім випадків, коли здійснюється обмін паспорта зразка 1994 року);
  • про народження дітей — свідоцтва про народження дітей;
  • про шлюб і розірвання шлюбу — свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;
  • про зміну імені — свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;
  • довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;

4) довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи — для внутрішньо переміщених осіб (у разі наявності).

Обмін паспорта здійснюється у разі:

1) зміни інформації, внесеної до паспорта;

2) отримання реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків (РНОКПП) або повідомлення про відмову від прийняття зазначеного номера (за бажанням);

3) виявлення помилки в інформації, внесеній до паспорта.

Оформлення паспорта громадянина України з безконтактним електронним носієм у формі ID-картки замість втраченого чи викраденого:

1) витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань (у разі викрадення паспорта на території України);

2) документи, що підтверджують відомості для внесення додаткової змінної інформації до безконтактного електронного носія та у паспорт (за наявності таких документів):

про місце проживання — довідку органу реєстрації встановленого зразка;

про народження дітей — свідоцтва про народження дітей;

про шлюб і розірвання шлюбу — свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

про зміну імені — свідоцтво про зміну імені, свідоцтво про народження, свідоцтво про шлюб, свідоцтво про розірвання шлюбу, рішення суду про розірвання шлюбу, яке набрало законної сили, або виданий компетентними органами іноземної держави документ, який згідно з її національним законодавством підтверджує відповідний факт;

довідку про присвоєння реєстраційного номера облікової картки платника податків з Державного реєстру фізичних осіб — платників податків або повідомлення про відмову від його прийняття;

4) довідку про взяття на облік внутрішньо переміщеної особи — для внутрішньо переміщених осіб (у разі наявності).

Видача паспорта

Під час видачі паспорта проводиться процедура верифікації. Заявник візуально перевіряє персональні дані, внесені до паспорта.

У разі неотримання громадянином паспорта протягом одного місяця з дня його надходження до уповноваженого суб’єкта паспорт повертається відповідному територіальному органу/територіальному підрозділу ДМС для зберігання.

Якщо заявник не отримав паспорт протягом року з дня його оформлення він знищується.

 

Чи необхідно кожного разу змінювати паспорт, якщо необхідно вносити додаткову інформацію?

Ні. Саме для цього законодавець передбачив поняття «змінна інформація». Це відбиття тих подій, що стаються у вашому житті, і не є сталими. До змінної інформації належить реєстрація місця проживання, сімейний стан та відомості про дітей. Усі ці зміни – переїзд у нове житло, чи інше місто України, одруження чи розірвання шлюбу, народження дітей – будуть в хронологічному порядку додаватись на електронний носій без потреби заміни документа. Для цього необхідно буде у передбачений законодавством термін, звернутись у зручний для вас міграційний підрозділ або Центр надання адміністративних послуг і зміни внесуть на електронний носій.

За місцем реєстрації виготовити ID-картку буде потрібно лише один раз. Після цього ви зможете вносити в неї змінну інформацію, чи проводити заміну цього документа у будь-якому міграційному підрозділі чи ЦНАПі України, не залежно від місця проживання.

Якщо ви виготовите паспорт громадянина для виїзду за кордон, то це теж буде показано на електронному носії.

У електронному носії буде і ваш електронний підпис, що дасть можливість отримувати послуги дистанційно.

 

Врахуйте, ID-картка – це паспорт, що посвідчує особу в Україні і не дає права без іншого документа – паспорта громадянина для виїзду за кордон, перетинати межі держав. Так у всіх країнах світу.

Можливо, упередження про те, що ID-картка – це замінник закордонного, виникла через те, що в зоні ЄС для перетину кордону в межах співдружності такого роду документів достатньо, але всі громадяни і ЄС, і Америки мають закордонні паспорти. І при перетині кордонів з іншими державами їм, як і нам, теж у закордонні паспорти-книжечки ставиться відмітка. Перебування іноземця в будь-якій державі світу є обмежене. І це контролюється саме такою відміткою. Тож усі виготовлені українцями закордонні паспорти є чинними до закінчення терміну їх дії, а впровадження ID-карток це ніяк не змінює.

ID-картка – окремо, закордонний паспорт – окремо.

 

 

Джерело: Документ та Твоє місто

Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован. Обязательные поля помечены *