Нововведення від «Укрзалізниці»: комфорт, стандарт та економ

ПАТ «Укрзалізниця» планує розділити пасажирські перевезення далекого сполучення на три сегменти. Перевізник пропонуватиме пасажирам поїзди за категоріями комфорт, стандарт і економ.

Про це Укрінформу повідомив у вівторок в.о. голови правління ПАТ «Укрзалізниця» Євген Кравцов.

За словами Кравцова, поїзди комфорт-сегменту формуватимуться виключно із використанням новітнього рухомого складу, але на них діятиме відповідно економічно-обгрунтований тариф. До послуг пасажирів будуть також поїзди стандарт — середньої  цінової політики та економ — соціальні, витрати на які перевізнику мають відшкодовуватися з держбюджету.

В «Укрзалізниці» пояснюють, що така сегментація поїздів дозволить пасажирам робити свідомий вибір залежно від побажань і отримати такий рівень послуг, який відповідає категорії поїзда.

Водночас в «Укрзалізниці» зауважили, що більшість витрат залізничного перевізника у пасажирському секторі нині пов’язані з утриманням рухомого складу та інфраструктури. За даними компанії, собівартість витрат на послуги перевезення пасажирів у далекому сполученні за І півріччя 2017-го складає 49,7 копійки за один пасажиро-кілометр, а у приміському сполученні -106,1 копійки.

чинні тарифи на пасажирські перевезення в далекому сполученні наразі нижчі за собівартість в середньому у 3 рази, а у приміському сполученні — у 7 — 8 разів. Через таку розбіжність між собівартістю та цінами на квитки витрати компанії на пасажирські перевезення за 6 місяців 2017 року зросли порівняно із відповідним періодом минулого року на 15% і склали 8,4 млрд грн. За півроку пасажирські перевезення завдали ПАТ «Укрзалізниця» майже 5 млрд грн збитків, пояснили в товаристві.

«Для відшкодування витрат у приміському сполученні ми вже ініціюємо запровадження адресної допомоги пільговикам — монетизацію пільг та укладання договорів про публічні послуги з місцевими органами влади, які є замовниками послуги і в умовах децентралізації мають більше повноважень та коштів у місцевих бюджетах, ніж раніше. Фактично мова йде про державне транспортне замовлення», — зауважили в «Укрзалізниці».

Водночас у залізничному товаристві нагадали, що наразі відсутній механізм відшкодування витрат ПАТ «Укрзалізниця» на забезпечення перевезень пасажирів. Навіть за перевезення пільгових категорій населення, визначених державою, органи місцевого самоврядування компенсували лише менше 10%. На покриття збитків від пасажирських перевезень спрямовуються доходи від вантажних перевезень. Перехресне субсидування не дозволяє забезпечити сталий розвиток галузі та здійснювати повномірне оновлення рухомого складу та інфраструктури.